Jak karmić zdrowo

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za naprawę swojej diety i drugiego dnia cała motywacja odchodziła? W sowim artykule podam kilka porad ułatwiających zmianę stylu Twojego żywienia.

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za naprawę naszej diety i pozostałego dnia cała motywacja odchodziła, przez co styl żywienia nadal pozostawiał wiele do życzenia? Jak wysoce diet z ciekawych czasopism próbowało przekonać nas do normalnego odżywiania, ale za każdym razem uważała się świetna wymówka, która może uniemożliwiała realizację „zdrowego planu”? W kilku punktach spróbuję przedstawić podstawy, od których należy zacząć, aby doświadczenie z niedbałego stylu mienia było oczywistsze, i wdrożenie tego co właściwie wiele razy się nie udawało sprawiało przyjemność, oraz nie poczucie obowiązku.

Po pierwsze: poznaj nasz obowiązek.

Krótko mówiąc musimy poznać czemu też wszystkie zmiany służą. Zdrowe odżywianie (nie mające związku z żadną z restrykcyjnych diet typu kopenhaska czy dukana) wpłynie dobrze na nasz układ z dnia na dobę, a co ważniejsze – w perspektyw, poprawi samopoczucie i co stanowi stale główną motywacją zmiany –wpłynie znacząco na urodę i formę. Wdrażanie nowych przyzwyczajeń żywieniowych nie powinno opierać się na wyczytanej w gazecie, bądź w internecie diety, która prawdopodobnie jest „interesująca dla wszystkich”. Układanie diety odpowiedniej akurat dla nas powinno opierać się o sposób wykonywanej pracy, uprawianej aktywności fizycznej w procesie dnia, lub więcej o dotychczasowe przyzwyczajenia żywieniowe. Stąd też nie warto opierać się na powszechnie stosowanych schematach, a polecić się rady specjalisty, który na zasadzie krótkiego wywiadu jest w stopniu dokładnie spersonalizować plan żywienia. Także dzięki takiej konsultacji zrozumiesz co właściwie niewątpliwie jest ważne przy ustalaniu konkretnych posiłków w procesie dnia, jak jeść by efekty były energiczne i zadawalające oraz dlaczego dieta zbilansowana jest zawsze silniejsza niż restrykcyjna. Dość często jednorazowa porada dietetyka nie wystarcza, stąd i o wzbogacać naszą myśl znajdując reakcji na forach oraz portalach tematycznych, co stanie się znacznie łatwiejsze kiedy mamy obecnie podstawy ściśle dostosowane do siebie przez specjalistę.

Po drugie: zaopatrz się w niezbędną pomoc.

Niezbędna pomoc, czyli akcesoria, które pomogą przygotowanie posiłków przy zachowaniu optymalnych proporcji oraz wartości odżywczych. Prawidłowa konsultacja ze lekarzem wówczas nie tylko umowa ze spisem dań, jakie należy jeść o danej godzinie, jednak przede wszystkim porada jaką wartość odżywczą powinien zawierać każdy z posiłków, ile powinien zawierać białka, węglowodanów, tłuszczy a jakie materiały winnym stanowić zużyte do ich przygotowania. Mając szereg powyższych informacji musimy wyposażyć się w tabelę kaloryczną, dzięki której wykonywanie pełnowartościowych posiłków bycie się banalnie proste oraz ograniczeniem tworzenia nowych potraw będzie dopiero nasza myśl. Warto zwrócić uwagę też na tabelę indeksu glikemicznego, który jak oczywiście w pięknych cenach stoi się naszym głównym wrogiem. Nie zajmował przecież w teraźniejszych czasach korzystać z białych wersji wyżej wspomnianych tabel - zdecydowanie polecałbym i mienie z gotowych kalkulatorów posiłków dostępnych w internecie czyli jako aplikacje na dania mobilne. Niezbędną uwagą w kuchni będzie wyjątkowo waga elektroniczna, dzięki której nie będziemy musieli oznaczać proporcji składników posiłków „na oko”. Jak teraz zabraliśmy się za dopasowanie naszego menu do perfekcji to znacznie odważone produkty dadzą gwarancję realizowania w wszyscy założonego planu. Mając pod opiekę, iż przyjdzie nam spożywać zapewne 5-6 posiłków dziennie, chcieć będziemy i szczelnych pojemników na żywność, dzięki którym przygotowane potrawy zachowają świeżość, jak jeszcze zapewnią nam wygodę ich transportu. Powszechnie dostępne są pojemniki z tworzywa sztucznego, ale warto się zastanowić nad zakupem pojemników szklanych, które nie przechodzą aromatem potraw, są bardziej istotne i estetyczne. Brakiem stanowi ich wartość też liczniejsza rola, co pewnie być przykre w domowym transporcie, np. do produkcji.

Przydatne, a nie niezbędne jak wspomniane powyżej akcesoria, to m.in. patelnia teflonowa do beztłuszczowego przygotowania dań, blender lub shaker do dużego wymieszania np. odżywek białkowych które dosyć często są uzupełnienie diety, czy komplet miarek spożywczych, dzięki którym odmierzenie potrzebnej ilości produktów sypkich nie będzie potrzebowało wyciągania za każdym razem gry do pobrania wagi.

Po trzecie: gry po polsku nastaw się pozytywnie.

Ni mniej, ni bardzo kiedy tylko polubić zdrowe odżywianie. Starajmy się nie stosować diety jako przymus, obowiązek czy presja z urzędu wydanych wcześniej pieniędzy. Uświadomić sobie musimy, iż istnieje więc zmiana sposobu istnienia na prawdziwsze, co da nam gwarancję zadowolenia w perspektywy. Tryb działania to także aktywność fizyczna, jaka w powiązaniu z dokładnie przemyślanym odżywianiem da efekty znane z jakimś innym dniem.
gry do pobrania za darmo

W okresie wiosenno-letnim aktywność rozumiana jest szczególnie pod kątem spacerów, czy sportów prowadzonych na zdrowym powietrzu. Okres niesprzyjającej aury skłania nas do wizyt w lokalach fitness oraz siłowniach, gdzie fachową pomocą służy trener personalny. Postępy znane w twarze luźniejszych ubrań, lepszego samopoczucia, pokonania schodów w budynku bez zadyszki, czy spojrzeń kolegach z szacunkiem dla polskiego zaangażowania też dużo zmotywują nas do dalszego myślenia o samych siebie.